AI ondersteunt de mens
Artificial Intelligence ofwel Kunstmatige Intelligentie is een veelgehoord buzzword. Het wordt te pas en te onpas aangedragen als oplossing voor allerhande problemen. Maar wat is de juiste oplossing voor u? En hoe past u het toe?
Als u het fijne hiervan wilt weten, kan u de rest van dit artikel lezen. Anders kunt u ons benaderen om u up-to-date te brengen met mogelijke AI oplossingen voor uw bedrijf.
De kern van AI is de computers beter maken in dingen waar mensen vooralsnog beter in zijn. Waar mensen zeer goed in zijn en wat dus een speerpunt is voor AI is het herkennen van patronen. Patronen kunnen gebruikt worden om voorspellingen te maken en input te classificeren, ook wanneer de input niet exact overeenkomt met de patronen die de AI geleerd heeft. Bij woordvoorspellingen wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van volgordes van woorden die je vaker gebruikt. Een zelfrijdende auto zal een actie berekenen op basis van de patronen die hij geleerd heeft. En een chatbot gebruikt AI om te verwerken wat een gebruiker zegt.
De genoemde voorbeelden zijn erg gericht op gebruikersinvoer en het interpreteren van de fysieke wereld, en dat is logisch. Want daarin worden de meeste gevallen vinden waarbij een AI “natuurlijker” aanvoelt en meer randgevallen correct afhandelt dan klassieke software.
Media Info Groep nam een grote voorsprong op de concurrentie mede door het inzicht van ICT-Business Partners om zo binnen enkele jaren de omzet te zien verdrievoudigen. Lees verder als je benieuwd bent hoe dat tot stand kwam.