ICT-BP bouwt cloud koppeling voor competitie Mercedes-Benz
Mercedes-Benz heeft een techniek ontwikkeld genaamd Fleetboard. (o.a. ingebouwd in de nieuwe Actros Euro 6 lijn). Hiermee kan een transporteur het rendement van zijn wagenpark volledig onder controle houden voor een maximale rentabiliteit. Om daar een speels element van te maken voor de chauffeurs, bedacht Mercedes-Benz een campagne genaamd ‘Fuel Duel’.
Een relatie van ons, DM Interface, had de opdracht gekregen dit in Nederland op te zetten. Zij hebben hiervoor de site www.fuelduel.nl gemaakt. De uitdaging lag in het feit dat live-data opgehaald moet worden uit het Fleetboard systeem in Duitsland om tussenstanden te laten zien op de campagnewebsite.
Er moest een beveiligde koppeling gemaakt worden tussen de twee systemen volgens de SOAP standaard. Dit was niet met een paar drukken op de knop gedaan aangezien de systemen met aparte programmeertalen waren gebouwd. Het vergde veel uitzoek- en afstemwerk van ons om de koppeling feilloos te laten werken.
Geen uitdaging is ons te groot en we waren blij om DM Interface en Mercedes-Benz te helpen met het realiseren van deze prachtige opdracht. De campagne loopt inmiddels al vanaf 2013 en is een groot succes!
Wilt u meer weten over de aanpak van dit project?
Media Info Groep nam een grote voorsprong op de concurrentie mede door het inzicht van ICT-Business Partners om zo binnen enkele jaren de omzet te zien verdrievoudigen. Lees verder als je benieuwd bent hoe dat tot stand kwam.